1
24 Eylül 2021 Cuma
Osmaniye 23 Eylül 2021
Osmaniye'de görülmekte olan bir malpraktis davası için sabah erkenden yola çıktık ama Adliyeye geldiğimizde bir sürprizle karşılaştık. Hakim yoktu ve duruşma yapılmayacaktı. Bizden mazeret vermemiz istendi ama versem de bu uygulamanın yanlış olduğunu belirttim. Çünkü biz gelmiştik ve buna gerek yoktu. Neyse sonuçta duruşma olmadı. Bir daha aynı sürprizle karşılaşmamak için kalemdeki bir görevlinin telefonu aldım, Bir sonraki celse gelmeden önce aramak daha mantıklı.
Daha sonra bir müvekkil ile görüşmek için Dörtyol'a geçtik. Dörtyol'a gitmişken de çom eski bir Doktor arkadaşımı Dr. Bahadır Amaç'ı ziyeret ettim.
Sonrasında öğle yemeği için İskenderun'a geçtik. Orada tam Kaymakamlığın arkasında Gelbolu adında bir Esnaf Lokantası var. Bir çok defa gittiğim bir yer. Tencere yemekleri yapan bir yer. Bu sefer o özlediğim lezzeti bulamasam da bir daha giderim çünkü bu günün menüsü tesadüf benim için çok bir özelliği olan yemekler değildi. Mesela bir biber dolması veya karnıyarık yoktu.
Hesap gayet uygundu. Üç tane az bir tane tam sulu yemek bir tane az bir tane tam Meyhane Pilavı ve yoğurt 65 TL. Salata ve su dahil.
İskenderun'a gelip deniz kenarında oturmamak olaz diye sahilde Petek Pastanesine gittik. Tüm masalar neredeyse doluydu. Bir künefe bir meyveli cup ve iki çay 48 TL idi, deniz manzarası da bedava :)
Saat 17:00 gibi Maraş'a döndük. Yarın Elbistan'da bir duruşmam var. O yolculukta görüşmek üzere.
Adana Arabuluculuk
Bu sefer eşimle beraber arabuluculuk sınavı için Adana'ya geldik. Sınav erken olduğu için yine bir gün öncesinde gelmek mantıklı geldi. Bizimle beraber ortanca kızımız Elif Su da bizimle beraber geldi.
Akşam Adana'ya ilk gittiğimizde önce çok sevdiğim bir arkadaşımı evinde ziyaret ettik. Güzel bir sohbetten sonra otelimize geçtik.
Kaldığımız otelin adı xxxx. Eşimin ve benim sınava gireceği okulların ikisine de yakın olduğu için bu oteli tercih ettik. Oda büyük ve rahattı. Otelde çok fazla Suriyeli vardı ve çok gürültü yapıyorlardı ama neyse ki gece çok gürültü yapmadılar.
Akşam çıkınca Elif Su otelin az ilerisindeki bir kebapçıda Adana yedi eşime de paket gönderdik.
Ben tercihimi şırdandan yana kullandım. Kızımla tele yakın önerilen xxxxx e gittik. Şırdan gayet güzeldi ama bence fiyat/performans oranı yüksek olan pahalı bir yiyecek.
Ertesi günü sınav çıkışı Mersin'e geçip eşimin kardeşine uğradık ve akşam Maraş'a döndük.
4 Haziran 2021 Cuma
Adana 27 Mayıs 2021
Adana'daki duruşmamız ertesi sabah 09:00'da büyük ihtimalle de ilk duruşma olduğu için bir gün önceden gitmek mantıklı geldi. Saat 15:30 gibi yola çıktık 17:45 gibi Adana'daydık.
Ramada'da yer kalmadığı için İbis Otel'de kaldım. Personel çok iyi ama oda çok küçük ve rahat değildi. Gece yarısı odaya girip sabah erken çıktığım için çok önemsemedim ama bir daha gelirsem tercih etmem. Kahvaltı yeterliydi. Oda kahvaltı single 235 TL.
Akşam 20:00 gibi yarınki davada müvekkilim olan yakın arkadaşım bizi Karataş yolunda Elem isimli bir Restauranta götürdü. Arkadaşımın tanıdığı olan mekan sahibi bizle yakından ilgilendi. Sabah erken kalkacağımız için iki kişi bir 35'lik rakı ile yetindik. Mezeler ve salata güzeldi ama esas güzellik et yemekleriydi. Mezelerden de sucuklu humus çok güzeldi. Önce lokum tarzı bir et geldi. İlk olarak tabağa bir miktar halis yağ koymuşlar üzerine pide en üstüne de etleri koymuşlar. Bize helen duble idi. Tabağın yanında da bir miktar yoğurt vardı. İskender benzeri bir lezzet olmuş ben çok beğendim. Arkasından da duble Adana geldi. Kurumasın diye iki porsiyonu geniş bir şekilde tek parça olarak pişirmişler o da güzeldi. En son bir kişilik künefe ile kapanışı yaptık. Hesabı göz ucuyla gördüm 450-500 arasıydı.
Otele geçince gece şırdan yerim diyordum ama sağlam doymuşum yatıp uydum.
Sabah kahvaltı sonrası BAM binasındaki Asliye Ceza duruşmam için yola çıktım. Sabah trafiğinde 20 dk kadar sürdü. Adliyenin kendisine ait yürüyerek 3-4 dk mesafede çok büyük bir otoparkı var.
9:00 duruşması değişmez kural geç başladı. 10:30 gibi başlayıp 11:00 gibi bitti. Karar bekliyorduk ama karar çıkmadı. !7 Haziran'a ertelendi. Sanırım o duruşmada karar çıkar.
Öğleden sonra bir başka yakın doktor arkadaşım bizi Kaburgacı Yaşar'a götürdü. Orada Adana ve adettendir diye bir şiş de kaburga yedik. Güzeldi bir daha gelirsem gelinebilir. 4 porsiyon et 3 içecek 170 TL idi yine göz ucuyla gördüm :)
Oradan alıcı olmasak da bakıcı olarak Mercedes Bayiine gittik GLB'yi inceledim çok beğendim. 750.000 TL idi üst paketi ve 7 oturum olanı.
Saat 15:00 gibi yola çıkıp 17:255 gibi Maraş'a vardık.
25 Mayıs 2021 Salı
Gaziantep 21 Mayıs 2021
Merhaba
Sağlıkta şiddet en hassas olduğum konulardan birisi. Gaziantep'te bir meslektaşımın böyle bir sorunu olduğunu öğrenir öğrenmez hemen yanına gittim.
Kendisiyle görüşmemizi yaptık, neler yapacağımızı değerlendirdik. Umarım başarılı sonuç alırız.
Sonra Maraş'a doğru yola çıktım.
Gaziantep'e gidip bir şeyler yememek olmaz ama iki küçük sorun vardı. Pandemi dolayısı ile lokantalar kapalıydı ve ben öğle yemeğini yiyip çıkmıştım yani toktum. İkisi de aşılabilir sorunlardı :)
Dönüşte Ünal Restourant'a uğradım. Antep çıkışında, ana yolda Organize Sanayi civarında son alt geçide girmeyip üstten sağdan gidince oradaki Petrol İstasyonunun hemen yanında.
Servis yapmıyorlardı ama bahçede bir sandalyeye oturup öbür sandalyeyi de masa olarak kullanarak yemek olası. İki lahmacun, ayran ve bir dilim baklava aldım. Gayet güzeldi. Sarımsaklı Kebap sezonu başlamış bir ay daha sürermiş. Belki bir yolculuk daha denk gelir ve yerim.
İki lahmacun 20, ayran 3, bir dilim baklava 5 TL.
Bu ara il dışı duruşmalarım sıklaştı. Artık daha çok yazabilme dileğiyle.
Başka yolculuklarda görüşmek üzere.
Av. Dr. Oktay Tolga Büyükhilal
25 Mayıs 2021 (Yazının yazıldığı tarih)
(Yazının yazıldığı gün Dolar kuru 8,45 civarıydı)
13 Mayıs 2021 Perşembe
Kavanozda Et
Bugün evde yalnızdım. Eşim kardeşleriyle beraberdi ben ise bayramlaşıp dönmüştüm. Uzun zamandan beri yapmak istediğim bir yemek vardı. Gün bugündür dedim ve işe giriştim. saat 17:00 gibiydi ve pişmesinin 4 saat süreceğini biliyordum. Hazırlamasıyla beraber yemeği ancak 21:30 gibi yiyebilecektim ama bir kere niyetlenmiştim.
Malzemeler:Bu arada derin bir tencereye yarıdan fazla su koyup kaynaması için ateşe koydum.
Daha sonra çok kafama yatmasa da tarife uyarak kavanozlara zeytinyağı ekledim daha doğrusu et kavanozlarını zeytin yağı ile doldurdum. Altlara tam geçmesi için kenarlarından tabana kadar çatal ile boşluk aşıp zeytinyağının tabana kadar yayılmasını sağladım. Tarifte olmayan sebze kavanozlarına ise az zeytin yağı koydum.
Kavanozlar yüksek olduğu için kapağı tam kapanmadı ben de böyle bir çözüm buldum. Aynı çapta başka bir tencereyi ters çevirip kapak gibi kullandım. Üstüne de ağırlık olsun diye çaydanlık koydum.
Tarife göre 1 saat sonra sıcak su eklemem gerekiyordu. Üste koyduğum çaydanlık işe yaradı içindeki su ısınmıştı. O suyu kullandım. Et ne durumda diye bir parça aldım aslında neredeyse yenecek duruma gelmişti ama tarife uyup 3 saat daha bekleyecektim.
3 Mayıs 2021 Pazartesi
Göksun 29 Nisan 2021
Merhaba
Bugün yine Göksun'daydım. Aradan tam bir hafta geçti.
Karar duruşmamızdı ve 16:00 gibi ilginç bir saatteydi. Artık bir daha Göksun'da yeni bir duruşmamız ne zaman olur bilinmez.
Göksun (Alıntı)
Başka iş gezilerinde görüşmek üzere.
Av. Dr. Oktay Tolga Büyükhilal
3 Mayıs 2021 21:50 (Yazının yazıldığı tarih)
23 Nisan 2021 Cuma
Göksun 22 Nisan 2021
Merhaba
Bugün bir davamın 3. Oturumu için Göksun'daydım. Bu dava için ya son ya sondan bir önceki gelişim olduğunu düşünüyorum.
Göksun Adliyesi
Burada pazarlarda satılan bir ot var. Adı Çiriş Otu. Hafif kavurup böreğini yapıyorlar, ıspanak gibi yemeğini yapıyorlar, yumurta kırıyorlar veya öyle salata gibi yiyorlar. Bana eşlik eden arkadaşım gitmişken ondan da aldı.
Çiriş Otu
Yoldan Manzaralar
Bir sonraki yolculukta görüşmek üzere
Av. Dr. Oktay Tolga Büyükhilal
23 Nisan 2021 15:10 (Yazının yazıldığı tarih)
Çelikhan 21 Nisan 2021
Merhaba
Bugün öğleden sonra 15:00 sıralarında bir müvekkilim şantiyesinde olan bir hukuksal sorunla ilgili olarak müvekkilimle beraber Adıyaman Çelikhan'daki şantiyeye gittik.
Çelikhan'a gitmek için Malatya yolunda Sürgü'ye gelmeden hemen önce sağa dönüp 20 km kadar daha gidiyorsunuz. Buradan sonra yol pek iyi değil.
Şantiyemiz Abdülharrap çayının dökülüp ufak bir göl oluşturduğu yerin hemen yanında. Manzara çok güzel ve gölün çok önemli bir özelliği var. Gölün içerisinde yüzen ada denilen kalınlığı yaklaşık 1-1,5 metre olan çeşitli büyüklükte adacıklar var. Bunlar göl zeminiyle bağlantılı olmadıkları için rüzgarın da etkisiyle sürekli yer değiştiriyorlar.
Yüzen Adalar
Dikkat ederseniz sular çekildiği için bazıları karaya oturmuş, yapıları daha rahat görülebiliyor. Bu oluşumlar yaklaşık 4.000 yılda meydana geliyormuş. Kültür Bakanlığı tarafından korunan doğal bir çevre burası. Kalınlıkları fazla olduğu için üzerlerinde bir bitki örtüsü de var.
Saat 19:00 gibi işimiz bitti. Sanırım benim bahtım Çelikhan Restaurant'tan açılmış. Anayola çıktığımızda 3,5 km daha Malatya'ya doğru gidip yemek yemek için yine bu lokantaya gittik. Ben yine geçen sefer çok beğendiğim kuşbaşı yedim. İftar menüsün de bu sefer baklavada ikram ettiler. Cevizli baklavayı çok severim, süper değildi ama güzeldi.
Çamlıca Restaurant
22:30 gibi Maraş'a döndük. Bir gün sonra biri ilçede 3 duruşmam vardı, onlara çalışmak için ofisimden dosyaları alıp eve geçtim.
Bir sonraki yolculukta görüşmek üzere
Av. Dr. Oktay Tolga Büyükhilal
23 Nisan 2021 15:00
14 Nisan 2021 Çarşamba
Osmaniye 14 Nisan 2021
Merhaba
Bugün farklı bir sebeple yollardaydık.
Birkaç gün önce bir meslektaşımız ile bir Adliye çalışanı (savcı) arasında bir sorun yaşanmıştı. Olayla ilgili hukuki süreç sürdüğü için ayrıntıya çok girmek istemiyorum. Özetle öğrendiğimiz kadarıyla Adliye çalışanı randevusu olmadığı halde muayene olmak istemiş, Doktor meslektaşımız da yoğun olduğu ve hastanı randevusu olmadığı için aralarında bir sürtüşme yaşanmış ama sonunda başka bir Doktor arkadaşımız Adliye çalışanını muayene etmiş. Asıl tatsızlık bundan sonra yaşanmış. Adliye çalışanı Meslektaşımızdan şikayetçi olmuş ve meslektaşımızın gerekirse kelepçelenerek ifade için getirilmesini istemiş. Bunlar her ne kadar duyum olsa da ben olayın özünün bu olduğuna inanıyorum.
Bu sebeple Kahramanmaraş Tabip Odası adına başkanımız Dr. Lütfi Tiyekli ve ben meslektaşımızı ziyaret etmek ve destek olmak istedik. Ben Kahramanmaraş Tabip Odası Onur Kurulu Başkanı ve Odamızın Avukatı kimliğimle başkanımıza eşlik ettim.
Hastaneye vardığımızda bizi Osmaniye Tabip Odası Başkanımız karşıladı. Doktor Odasında olayın mağduru Doktor Bey ile diğer meslektaşlarımızla çok verimli bir görüşme yaptık. Ben meslektaşımıza eğer kabul ederse onurla ve gururla onun Avukatlığını yapmak istediğimi söyledim.
Osmaniye Devlet Hastanesi
Hastaneden ayrılmadan Başhekime'de kısa bir nezaket ziyareti yaptık. Meslektaşımızın yanında olduğumuzu kendisine de söyledik. Başhekimliğe bu ziyaretimizden benim edindiğim izlenim ne yazık ki meslektaşımıza yeterli desteğin verilmediği yönünde.
Daha sonra Osmaniye Aile Hekimleri Derneği Başkanımızın ve Osmaniye Tabip Odası eski Başkanının görev yaptığı ASM'yi ziyaret ettik. Çok verimli ve keyifli bir ziyaretti kendilerine teşekkür ediyorum.
ASM
Bu yolculuğumda yemek paylaşamadım. ASM'de eksik olmasınlar çok güzel bir peynirli pide ikram ettiler ama fotoğrafını çekemeden hepsini yedim :)
Bir sonraki yolculukta görüşmek üzere
Av. Dr. Oktay Tolga Büyükhilal
14 Nisan 2021 23:00
Malatya 9 Nisan 2021
Merhaba
Geçen hafta geldiğim Ağır Ceza duruşmamın keşfi için yine Malatya'ya gittim. Keşif saat 10:00'da olduğu için bu sefer bir gün önceden gelmedik.
Gölbaşı'nda çok övülen "Yağlı" adı verilen sıcak ekmek türü bir atıştırmalık duymuştuk. Yol üzerine bir taş fırında güzel yapıldığını söylemişlerdi. Durduk ama bitmişti ve yenisini hazırlamanın 15-20 süreceğini söyledikleri için keşfe geç kalmamak için dönüşe yeriz diye düşünüp beklemedik. Dönüşte bu sefer yolda arayıp ısmarlayalım dedik, bu seferde fırın çok sıcak güzel olmaz dediler. Bir dahaki sefer bıraktık "Yağlı" yeme hevesimizi.
Gölbaşı Merkez Pide Fırını
Keşif gayet iyi ve başarılıydı. Saat 12:00 bitti. Hava oldukça serindi.
Bugün aslında planımız Hacı Baba Et Lokantasına gitmekti ama yemeğe davet edildik ve onlarla gitmek zorunda kaldık. Şansımız Çamlıca Restaurant'dan açılmış bu sefer de bu lokantanın şehir merkezindeki şubesine gittik.
Çamlıca Restaurant Şehir Şubesi
Ben Hacı Baba Et Lokantası'nda yemeyi planladığım kağıt kebabı ve kavurmayı tercih ettim. Ortaya çok güzel yaprak sarma da getirdiler, yaprak sarma aynı ev yemeği gibiydi.
Kavurma
Yaprak Sarma
Kavurma çok güzeldi. Kağıt Kebabının eti ise Kavurmanınki gibi değildi. Yanına eklenen patlıcan ezmesi ve iki çeşit pilavla oldukça doyurucuydu.
Çıkışta geçen sefer eşimden öğrendiğim Saraç Kunduraya geldik. İyi markaların seri sonu kaliteli deri ayakkabılarının satıldığı bir mağaza. Yolunuz düşerse öneririm.
Saraç Kundura
Oraya yakın olan Saraçoğlu Börekçisi'ne de uğradım. Bir daha gelirsem yine uğrarım demiştim. Yine tekrarlıyorum bir daha gelirsem yine gelirim :) Geçen sefer yazdım mı hatırlamıyorum kilogramı 40 TL.
Benim Sevdiğim Türde Su Böreği
Börekçinin bir kaç işyeri yanına irmik helvası yapan bir minik işyeri açılmış. Karton kapların altına 1-1,5 sm dondurma koyup üstüne de sıcak irmik helvası ekliyorlar. İyi ki küçük boy almışım fazlasıyla doyurucuydu. Fiyatı 8 TL.
Helvacı Hacı aziz
Dondurmalı İrmik Helvası
Sonra dönüş yolu başladı. Yaklaşık 2 saat 30 dakika sonra Maraştaydık.
Yoldan Manzaralar Pazarcık
Bir sonraki yolculukta görüşmek üzere.
Av. Dr. Oktay Tolga Büyükhilal
14 Nisan 2021 22:50
Okuyanlara Not 1
Bu yazı yazıldığında USD kuru 8,12 civarıydı. Fiyatlar hakkında daha gerçekçi bir fikir oluşsun diye eklemek istedim.
1 Nisan 2021 Perşembe
Malatya 31 Mart 2021
Merhaba :)
1 Nisan 2021'de Malatya Ağır Ceza Mahkemesinde bir duruşmam vardı. Erken saatte olduğu için bir gün önceden yola çıkıp orada konakladık. Bu sefer eşim de geldi.
Yola çıkmadan önce sosyal medyada bir Doktor grubundaki arkadaşlarıma Malatya için yeme içme önerilerini sormuştum. Çok çeşitli cevaplar geldi. Bunları da bir ara toparlayıp bu paylaşımın sonuna eklemeye çalışacağım.
Saat 17:00 gibi yola çıktık. 19:00'da sokağa çıkma yasağı başlayacağı için (bu yazıyı yıllar okuyup nedir bu sokağa çıkma yasağı diye merak edenler için en sona açıklama yazdım) Malatya'ya varmadan 70 km kadar önce Sürgü mevkiinde solda Çamlıca Restaurant'ta durduk. Burayı öneren olmamıştı ama hoş bir yer gibi duruyordu.
Dana Kuşbaşı
Adana Kebap
Hiç bir otel ev konforu sunmuyor tabi ki. Benim kriterlerime göre oda konfor açısından eksiksizdi benim kriterlerime göre.
-Klima ısıtma soğutma yaparken ses yapmıyordu. Odaya gelen rahatsız edici başka ses (asansör sesi, hidrofor sesi gibi) yoktu.
-Tuvalet ışığı açıldığında vınnn diye öten bir fan yoktu
-Perdeler kalındı, sabah erken saatte ışıktan uyanmak zorunda kalınmıyordu
-Banyo temiz ve su ısısı yeterliydi
-Yastıklar incecik değildi.
Bunlar benim kriterlerim :)
Otel ile ilgili söylemek istediğim bir şey daha var. Akşam yemeği için her ne kadar bir denemesek de güzel bir seçenek sunmuşlar. Fix Menü bir tabldot var ve fiyat çok uygun. Ayrıca gece yarısına kadar servis var. Pandemiden dolayı yemek yiyecek yer arayanlara faydalı olabilir. Aşağıya iki ayrı güne ait bir 45 biri 40 TL'lik iki örnek menüyü görmeniz için ekliyorum.
Sabah kahvaltı sonrası adliyeye geçtik. 9:45 duruşmasına 11:00 gibi ancak girebildik. Dinlenecek çok kişi olduğu için 1 saat kadar sürdü.
Çıkışta eşimle buluştuk. O da bu arada biraz alışveriş yapmış.
Yukarıda sözünü ettiğim önerilerden Özgüngör Kebap Evine gitmeye karar verdik. Çok düşünmedik çünkü mahkeme haftaya keşif için gün verilmişti ve 2 ay sonra Haziran başında da yeni duruşma için gün verilmişti. Nasılsa yeniden geleceğiz diye çok düşünmedik.
Özgüngör Kebap Evi Bakırcılar Çarşısı içinde iki katlı küçük ama cici bir işletme. Tek çeşit kebap yapılıyor, kalınca zırh kıymasıyla yapılan şişte ızgara kebap, Adana kebap gibi. Salata ve pişmiş soğan, domates, biber yeterliydi. Porsiyonlar doyurucuydu. 4 porsiyon kebap ve 4 ayran 120 TL idi. Bence gerçekten uygundu. Temiz bir mekan, hızlı servis, ilgili ve saygılı personel. Ben memnun kaldım ama bir daha gittiğimde önce diğer seçenekleri değerlendirmeyi düşünürüm. Bir de park sorunu olan bir yer bunu da belirtmek isterim.
Söz ettiğim her yer için ilgili ve saygılı personelden söz ettim. Bir klişe gibi oldu farkındayım. Oysa biraz pirpirikliyimdir, özellikle servis gecikince açsam çok gerilirim :) . Ama gerçekten tümü öyleydi.
Eşim onunla buluşmamızdan önce bir börekçide Su Böreği yemiş. Benim de çok sevdiğimi biliyor yemek dönüşü arabaya giderken Saraçoğlu Börekçisi'ne uğradık. Adana usulü tepside bir parmak kalınlığında böreklerden değil 15 sm kalınlığında gerçek Su Böreği. Tabi tok olduğumuz için paket yaptırdık ama sahibi bir tabak ikram etti sağ olsun.
Eskişehir'de çok yaparlar bu tür Su Böreğini. Orası dışında Edirne, İstanbul ve Kırcaali'de yemiştim bu kadar güzelini. Bir daha gidersem yine uğrarım buraya.
15:15 gibi dönüş için yola çıktık ve 15 dakikalık bir mola sonrası 17:45 gibi evimizdeydik. Evimizi ve kızlarımızı çok özlemişiz :) .
Av. Dr. Oktay Tolga Büyükhilal
1 Nisan 2021 22:50
Okuyanlara Not 1
Bu yazı yazıldığında USD kuru 8,12 civarıydı. Fiyatlar hakkında daha gerçekçi bir fikir oluşsun diye eklemek istedim.
Okuyanlara Not 2
2020 yılının başlarında dünya bir Corona Virüs türünün yol açtığı Covid 19 pandemisine esir oldu. Çok bulaşıcı ve çok öldürücü bir viral hastalıktı bu Covid 19. Tüm dünyada ciddi can kayıplarına yol açtı, ekonomik krize sebep oldu. 2021 başlarında Dünya'da bazı aşılar uygulanmaya başlansa da ülkemizde bazı ülkelerde çeşitli şekillerde seyahat kısıtlamaları ve sokağa çıkma yasakları bu süreçte sıkça uygulandı.









































